Saturday 18 April 2015

Ouh..dosa ,malunya aku



Dosa...noda...jijik diri ini kurasa ,
Mengintai ruang semalam ,apa yang ada ?
Hanya penyesalan ,
Hitamnya kisah semalam ,
Ya,benar itulah diriku tika itu,
Tanpanya tiadalah aku ,
Aduhai diri,
Layakkah engkau untuk bergelar bidadari ,
Sedang hati ini dengan namaMu jarang sekali terisi,
Malunya aku,
Andai manusia tahu kisah silamku,
Tapi siapa mereka untuk menghakimiku,
Aku juga bani Adam,
Yang selayaknya melakukan kesalahan,


Dengarlah Wahai Hambaku,
Dengan cintanya aku kepadamu,
Tidaklah aku memandang kisah silammu,
Yang aku pinta adalah taubatmu,
Kemarilah datanglah menghampiriku,
Kembalilah ke dakapan kasihku,
Aku merindui rintihanmu,
Walau engkau datang kepadaKu ,
Dengan Dosa seberat bumi,setinggi langit ,
Memohon ampun kepadaKu,
Akan Kuperkenan kepadamu,
Kerana cintaKu kepadamu lebih besar mengatasi murkaKu ,
Kembalilah...Kembalilah kepada pangkuanKu,
Dalam keadaanKu meredhai dirimu.

No comments:

Post a Comment